Yvo gjør ting hun ikke kan….

Sjokoladecookies!

Etter min nye bosch kom i hus har det blitt mye baking, både søtt og salt… Vel… min gode venninne  Nina som er en kløpper på kjøkkenet kom hjem til oss før vi flyttet og hadde med de deiligste cookies man noensinne kunne smake.. å gjett om jeg har tenkt på det, så da når vi bare hadde utstyr for en person å sparkle med så måtte jo jeg også gjøre noe når lillemann sovnet!

Jeg prøvde meg på denne oppskrifta her:

125 g smeltet margarin
3 dl sukker
2 egg
2 ts vaniljesukker
4 1/2 dl hvetemel
1 dl kakao
1 ts bakepulver
1 ts salt
En lys kokesjokolade og en hvit sjokolade( dette er jo strengt tatt valgfritt så man kan jo putte det man vil i dem egentlig men det var det jeg hadde i skuffen)

Først må ovnen på 175grader, og når du har gjort det blander du egg, sukker, smør(el margarin) og vaniljesukker i en mixer til du får en fin krem men pass på så det ikke blir for lenge mixet.

Så heller du i litt sjokolade/nøtter eller hva du foretrekker!

Når du har gjort det blander du alt det tørre som er igjen i en separat bolle, og vender det forsiktig inn i eggdeigen.

Tilslutt er det bare å legge opp så store skjeer du ønsker på et brett med bakepapir, og legge på resten av sjokoladen og steke i ovnen i ca 15 til 17 min. (husk at de ikke må ligge for tett for da smelter de sammen)

De ble veldig gode, men slo IKKE nina sine så neste gang skal jeg STJELE oppskrifta 😉

velbekomme!

One thought on “Yvo gjør ting hun ikke kan….

  1. åååh…namnam… de så nyyydelige ut, ikke spis opp alle, jeg og vil smake 😉
    Men du må ikke skryte meg opp i skyene når det kommer til kjøkken altså, selv om jeg er ekstremt smigret over dine ord 😉 Få ting jeg kan, men noe får da et ok resultat 😛
    Oppskriften min er top secret, haha…neida, deler den meeeer en gjerne med verdens beste venninne ❤

Legg igjen en kommentar

