Lykken slår sprekker….

når frøken «ønskeråværehusmoremne» svinger seg på kjøkkenet!

I helgen skal mine to største fine gull være med på håndballcup her på Lundamo og gleden er stor! Jeg ble påmeldt kjøkkenvakt i to dager( til min STORE skrekk)
Selvfølgelig fordi jeg ikke akkurat er noe husmoremne og ikke helt vet hvordan jeg engang skal steke en vaffel….Heldigvis er vi fler på det kjøkkenet så å plukke opp pølse og åpne en brus skal jeg greie.

MEN SÅ KOM SJOKKET!

JEG MÅ BAKE……..

I desperat forsøk på å prøve å IKKE forgifte de stakkars barna eller deres foreldre satte jeg igang med å søke på våres kjære internett etter en skuddsikker og enkel muffinsoppskrift ( da en kake gjentatte ganger har vist seg å være en dårlig ide)

hurra: overskriften var: lettvint oppskrift/enkle muffins!

herregud dette må jeg jo klare vel?

jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke, temmelig fornøyd da kjøkkenmaskina svingte seg nå tidlig i morges etter barna var sendt på skolen!

Alle ingrediensene var på plass, ovnen var satt på og mor fornøyd med seg selv, alt virket så greit og til og med når jeg tømte røren i formene( helgardert med ildfast muffinsplate for å unngå at det skulle renne) greide jeg meg tålig bra og lært av tidligere feil at for mye røre i formen var ikke lurt!

lyset på steikovnen slukket og brettet settes inn:) lykke, NÅ er jo det værste over og klokka på iphonen settes på til ønsket lengde fulgt av oppskriften!

piiiiip… Formen ble tatt ut og tømt opp ned på benken for å få de ut av formen slik at jeg kunne bruke den på ny:

WOOOOOT?

ja som dere ser ligger dette nå på benken min….

Og noe havnet i søpla mens jeg fortalte min yngste sønn noen orntlige salver om kvinner, kjøkken og likestilling…( uten at jeg absolutt er noen feminist) osv… takker høyere makter over at han ikke enda forstår hva jeg sier 😉

Det som er så fint med små barn av alle slag er at de vet jo ikke hvordan en muffins skal se ut og spiser likegreit griset rett fra benken:

Takk lille Storm for at jeg vertfall kan gjøre deg glad med mine håpløse kjøkkenferdigheter:)

Så dere skjønner kjære hånballkomite DETTE ER NOE JEG ABSOLUTT IKKE KAN!!! men jeg vil så gjerne 🙂 gi opp gjør jeg vertfall ALDRI så toro jeg takker deg:)

3 thoughts on “Lykken slår sprekker….

  1. Sorry Yvonne, jeg døøøøøør av latter !
    Dette er så hysterisk bra innlegg – med dertil bra bilder 🙂

    Kjenner meg selv – altfor godt igjen i akkurat dette !
    Jeg kan heller IKKE bake, har rett og slett gitt opp….og takker meg til Toros pose med langpanne eller brownie kaka, som jeg skjønner du bruker også, da slipper man slike overraskelser….og det på en fredag !

    Syns du var super flink og positiv som prøvd !

    Klem fra meg og lykke til og god helg !!

  2. hahahahahahahaha….priceless 😛 ikke meningen å le..men supermorsomt innlegg..
    alt du har severt meg er alltid nyyydelig godt snuppa mi <3<3

Legg igjen en kommentar

