Høstenergi?

Hei folkens:)

Jeg vet ikke hva som skjer med meg om dagen men energien er på topp, jeg jobber og styrer værre enn værst og ila 3 dager har jeg gjort om soverommet, laget et skikkelig system på klesboden(som vi kaller det her i huset) jeg har flyttet fryseren på andre siden av huset, gjort om vaskerommet og i tilegg til det slike vanlige syssler som å vaske klær og lage middag osv…

kan det være dette fantastiske været som er ute? Å se ut kjøkkenvinduet hver formiddag og bli møtt av dette:

Har du sett noe så tullete vakkert? jeg er helt bergtatt av de voldsomme trærne, de er liksom trolske og vakre på samme tid….

Uansett så smiler jeg fra øre til øre og har til og med tenkt å dele en oppskrift med dere i dag;)

Marshmallows!

Min lille prinsesse Tyra elsker marshmallows men i mitt hode inneholder det ikke annet enn sukker og det koster jo så mye til bare sukker å være så da må det jo prøve å lages heller. Øve øve som god husmor skal bli….

Å denne gangen er dette helt sant, det var superenkelt og de smakte skikkelig godt. Neste gang tenker jeg meg at jeg skal prøve å smakstilsette det noe ( kanskje jordbær? må jo bli helt sinnsykt godt) og som julegodt må jo dette bli bra(kanske med sjokolade utenpå?)

here it goes:

1 dl vann
2,5 ss gelatinpulver
4 dl sukker
2,5 dl lys sirup
2 ts vaniljesukker
1 dl vann

Vann og gelatinpulver mixes kjapt i kjøkkenmaskin til det blir en » skumball», hell det over i en kjele og mix resten av ingrediensene sammen og kok opp på jevn varme(ikke for varmt)
La det koke i ca 5min før du heller det over i kjøkkenmaskina og lar det piskes i ca 10 min:)

Dette vil gjøre at røra tredobler i volum og fargen blir hvitere:)

Tøm det så på et brett og smør utover(strø melis utover brettet først så det ikke klisser seg fast og la det stå der over natta)

Når det har blitt en fast deig smører du en kniv eller slikkepott med matfett( jeg brukte solsikkeolje) og deler det opp. ( la det gjerne ligge å tørke litt så det ikke klisser seg sammen)

Jeg vekslet mellom små og store så jeg kan ha noen i kakao og;)

Gjør seg som pynt i de blanke glass krukkene å:)

Velbekomme!

2 thoughts on “Høstenergi?

Legg igjen en kommentar

