Kremmerhuset!

Snart kommer Desember, tenk at det er bare 22 dager igjen til den beste tiden i året.

Det er absolutt ingen hemmelighet at Desember er yndlingsmåneden, da skal vi lage, pynte og være sammen!

Jeg har mange fine historier om nettopp denne mnd men i dag skal jeg fortelle om hva som gjorde meg intressert i interiør, hva som fikk meg til å innse at det var møbler, pynt og stasj som fikk hjertet mitt til å hoppe over noen hakk!

Jeg puslet som vanlig med mitt sammen med venninner i Trondheims gater og snek oss inn en bakgate(nermere bestemt sommerveita) for å komme fortere til Nordre som er gågaten i byen vår.
Jeg var sikkert 14 år og det var rett før jeg ble konfirmant… jeg husker jeg måtte stoppe opp, beskue og puste….hva var dette for et smykke av en spennende butikk? Jentene ropte på meg og lurte på om jeg kom snart men jeg MÅTTE inn, inn i det aller helligste, inn i kremmerhuset og se hva som befant seg der inne!

Jeg husker lukten av lamper som brente «svak sjøbris» og «vanilje», smilende betjening tiltross for mitt noe barnslige og rampete vesen, det var puter og pledd, duker og lys, lukt og lamper… Jeg var solgt!

Lite visste jeg den gangen der jeg stod i verdens mest spennende butikk at dette skulle bli min lidenskap og glede i mange år fremover!

Nå sitter jeg på Kremmerhuset sin nettside og drømmer meg bort, det er et mylder av interiør og «lekebutikker» for oss interiørfrelste men for meg er det noe helt spesielt med netopp Kremmerhuset!

I år skulle jeg ikke kjøpe noe nytt til jul, men fordi jeg likevel skal til byen og snoke før julestria slår inn så må jeg innom å se på disse vakre skattene som de har fått inn, kanskje blir til og med noen av dem med hjem;)

Jeg handler på nett som mange andre men akkurat denne butikken får besøk, fordi det er så hyggelig å være der inne!

(alle bildene er lånt fra Kremmerhuset sine nettsider)

Nå skal mor i huset starte på helgevasken etter en god kaffekopp!

Jeg ønsker alle en superfin dag!

klem Yvonne!

One thought on “Kremmerhuset!

  1. Hei…..kjenner meg litt igjen i det du beskriver der. Jeg husker også mitt første besøk hos Kremmerhuset i Tr.heim, og det var derfor xtra stas at de ville ha meg som butikksjef på Strømmen Storsenter da de åpnet der for en god del år siden også…Men nå har liksom den lidenskapen gitt seg med lidenskap for vårt nye hjemland Frankrike istede….men det er masse spennende interiørbutikker her også.
    TAkk for gode ord på bloggen min……ja vi er veldig spent på veien videre her nede, i mens nyter vi hver dag. God helg til deg også.
    VArm klem fra meg

Legg igjen en kommentar

