Fløte karameller:-)

Photo 13 48 39 12.12.12Mange har sendt meg mail og sms om oppskrift på disse så da tenkte jeg å likegodt legge de ut her jeg så jeg slipper å skrive de så mange ganger:)

Photo 09 47 06 07.12.12

Det er verdens beste karameller synes vertfall vi her hjemme og enkle som fy er de også!

  •  100 g smør
  • 2 dl kremfløte
  • 100 g sukker
  • 1 dl lys sirup
    1 ts vaniljesukker
  • Photo 14 39 32 07.12.12

Alle ingrediensene haes i en kjele og kokes opp!

Alt skal kokes i ca 10 til 15 min, kommer litt an på hvordan ovnen din er, men trixet er å ha et termometer og sjekke, for når røra begynner å tykne så er det ikke lenge før de er ferdige!

118 grader skal det være( eller ta karamelltesten for de som kan den)
når alt er 118grader så heller du det hele over i en teflonbelagt brødform og setter det kjølig( helst ikke i kjøleskap..da blir de klissete)

Jeg bruker å la de stå over natten på et kalt rom så tar jeg de ut av forma og skjærer de i fine små terninger før jeg pakker de inn i noe så enkelt som folie.. eller cellofan!

Photo 14 40 30 07.12.12

Her driver vi med posjon nr 2 allerede 🙂

velbekomme!

 

2 thoughts on “Fløte karameller:-)

  1. Sier som Hilde over her, takk !

    Disse må jeg nok prøve meg på…kan da ikke gå så gæli?

    Også ble jeg selvsagt nysgjerrig, etter kommentaren du la igjsn hos meg sist….
    Hva har du funnet på nå??!!??

    god kveld 🙂

Legg igjen en kommentar

