Vaskedilla…..

God herlig formiddag alle fine mennesker der ute 🙂

Jeg er så glad så glad i dag, det er mandag, ny uke og nye muligheter:) akkurat nå kom min kjære store sønn hjem med en fuglekasse han har laget på skolen:) sååååå fin 🙂

Photo 14 11 10 17.06.13

Det gledes til å henge opp 🙂

Men nå må jeg snakke litt om vasking!
Jeg liker å ha det rent, jeg hater rot og bemerker det ofte her hjemme, dette gjelder også i vaskerom og under vask osv, osv…Problemet mitt er at jeg prøve alt jeg kommer over av  vaskemidler, ergo er vaskerom og vask fullt av universalsprayer, gulvvask, grønnsåpe, zalo, skurekremer, dovask, bilvask, ja gud vet alt jeg har. Men med så mange forskjellige ting til alt vi vasker, blir det mye rot her i huset og for ikke å snakke om at jeg blir tørrere og tørrere på hendene!

Lenge har jeg tenkt; «åh enn om de kunne finne 1 såpe til alt…» Men det er jo umulig, og om det ikke er umulig, så er det i hvert fall både helsefarlig og skadelig for miljøet….

mpd

Jeg må bare si at selv om jeg ser ut som en 50-talls reklame, så er jeg ikke sponset, men amaaaaazed og måtte bare dele denne gleden med dere 🙂

Men jeg fant….. Nå har jeg brukt en uke på å skure ned det som skures kan for å virkelig sette denne på prøve, og jeg lykkes og er så glad 🙂

Jeg har vasket kopper, benken, gulvet, blandet den ut med vann og vasket vindu, flekker fra sofa (jeg har barn vettu og det grises), jeg har vasket klær i vaskemaskina, jeg sprayet på dusjen og tenkte dette går ikke for vi har mye kalk i vannet her, jeg lot det virke en stund og sprutet dusjhodet over… borte! Jeg har til og med fjernet eldgamle rødvinsflekker med denne her på hvite puter og klær….

Aldri mer skal jeg kjøpe noe annet å vaske huset med. Drøy er den å, med et blandingsforhold på 1:100 🙂

Den er helt uten fosfor og optiske hvitemidler og den har biologisk lett nedbrytbare tensider 🙂

Nå skal jeg på kjøkken og vaskerom og kaste ALT annet!

Kos dere masse med dagen folks, det skal vi 🙂

Stor klem 🙂

Legg igjen en kommentar

