førjulskos

Photo 13.12.13 18 14 06Hver førjul så møtes vi to og har en venninnedag i vakreste byen vår, Som regel har vi dratt på Riviera Maison og tatt dagen når de har hatt vipkveld, men iom at den butikken har lagt ned( mange tårer ….snufs) så tok vi likeså en formiddag 😉

Vi startet på starbucks med værdens DIGRESTE mug kaffe;) puh.. stappmett! Jeg dro med meg Nina som en ræser rundt på julegaveshopping og skjørtkrise;) jeg fant:) jippi!
Men det som virkelig er verdt å nevne er kremmerhuset, fineste kremmerhuset i værden:) Jeg greier aldri å gå ut derifra uten å ha med noe, så da ble det med 8 nydelige god jul-kopper som jeg har ønsket meg så lenge 😉

Vi skulle jo ha avslutning på skolen i går men mr «ivar» herjet her i trøndelag så strømmen forsvant å nåtidens skoler er jo absolutt ikke ordnet for å være strømløse så det oppstod jo omtrent litt kaos.. og ingen avslutning ble til! Heldigvis så blir det i neste uke da;)

Photo 13.12.13 18 17 47Førjulstia er så fantastisk synes jeg, med baking og godislaging, familie og venner:)

I morgen har vi den årlige «bakedagen» med gode venner og barnas venner så da blir det kalkunmiddag, godt å drikke og kos:) Det gledes!

Nå skal jeg kose med de to minste og julekalender!

Ønsker dere alle en strålende fin fredag;)

smask!

2 thoughts on “førjulskos

  1. Sitter her på Tjøme og humrer om skolens tilstand = strømløs….uffameg, for ett vær dere å ha hatt !

    Ja, du får en fin tid nå, akkurat funnet oppskrift på lage marsipan selv, hatt lyst mange ganger å prøve meg, så imorgen skal jeg skålde mandlene, så leste jeg at de må ligge flere dager til tørk (??) så da blir det marsipan laging slutten av uken tenker jeg 🙂

    God helg og god førjulstid, Yvonne

    • hahaha:) ja du kan så si!

      dette med marsipan har jeg null peiling på men jeg ser for meg at det kan være litt av et arbeid:O
      vi sverger til ferdigmarsipan og sjokolade og annet godis å dynke med;)
      gleder meg til å se hvordan det blir Helen for du må sannelig legge det ut på bloggen;)
      ha en strålende førjulstid på Tjøme 🙂
      klem!

Legg igjen en kommentar

