Nammmmm :D

Jeg har aldri prøvd å skryte på meg at jeg er noen baker og i allefall ikke noen god baker! Men jeg har en favorittbakst som jeg alltid kjøper når jeg er ute og drikker kaffe.

Franske Makroner…mmmm 😀

Photo 19.02.14 09 11 58Det er noe av det beste jeg vet om jeg får riktig krem inni men det er sannelig ikke lett å treffe på.

Når det er sagt så begynte jeg meg å se meg lei av å betale 20 kr mer for 2 bittesmå makroner enn kaffekoppen som jeg kjøpte så da tenkte jeg at dette her må jeg jo prøve å lage selv.

Informasjon ble sanket inn fra både her og der og alle som en både fjærn og nær kunne fortelle meg at dette her kom jeg nok ikke til å klare, de mest erfarne bakere får jo ikke til dette.

Photo 19.02.14 09 12 09Jeg laget 60 stk, 30 rosa med sitronkrem og 30(skulle bli svarte men de ble gråblå)med sjokoladekrem.

Bortsett fra noen få så ble disse helt perfekte synes jeg, med å følge Pascal sin oppskrift til punkt og prikke så lyktes jeg i å lage mine små favorittkaker:)

Photo 19.02.14 09 12 12De ble sprø utenpå og myke inni, de rosa smakte himmelsk og friskt og kilte litt bak i kjeven når jeg tok et tygg av.

De gråsorte ble mektige men helt supre til kaffekoppen:)

jeg er hekta og kommer nok til å fortsette med dette:)

anbefaler alle som liker å prøve:)

Pascals oppskrift finner du her: Pascal´s makroner !

2 thoughts on “Nammmmm :D

  1. Jeg er målløs av beundring !

    Da jeg så bildene, tenkte jeg først, tro hvor hun har kjøpt disse hen?
    Så har du bakt selv !!!!!!
    Flinke deg, og ikke minst så moro å få det til, Yvonne…..nyt og kos deg 🙂

    • tusen takk Helen:) vet du at jeg reagerte selv også altså med gledessjokk! I dag lager vi pikekyss til bursdag neste helg:) spent på om det blir like bra!
      Sikkert ikke :O hihi:)
      Ønsker deg en super fin lørdag:)

Legg igjen en kommentar

