Tidlig en søndags morgen….

Elstemann er sendt avgårde på treningsdag med laget sitt, minstemann har linet opp masse biler og fly utover stuegulvet og er i sin egen verden og jeg har hengt opp klær og ryddet kjøkkenet.

Resten av huset sover og ute plaskregner det, det er noe med overgangen fra sommer til høst som jeg ikke kan sette ord på, det er trist at sommerdagene er over og varmen blir mer og mer borte, men samtidig er det koselig med mørke kvelder, og tenne stearinlys igjen.

Tenk at i morgen så starter Birk på ungdomsskolen, lille gullet mitt som har blitt så stor, det er helt utrolig hvor fort tiden går.
Og Tyra starter i femte trinn, og minstemann som skal ha sin første dag i barnehagen.
Det er så rart, og det blir så store forandringer.
Igjen har jeg en liten tass som er helt perfekt i mine øyne og som noen plutselig skal mene noe om, måle og synse om.
Han skal passere tester og bli puttet i boksen sammen med alle andre, og om han ikke er i boksen så er det noen som skal mene noe om det også. Huff som jeg gruer meg til akkurat den biten.
Når jeg tenker meg om så har det jo vært sånn helt siden de lå i magen alle sammen, noen har bestemt at barn skal være så og så lange, og tunge, og kunne sånn og sånn og ditt og datt, og hvis de ikke kan det, eller veier det så må vi gjøre sånn og sånn. Og slik fortsetter det på helsestasjon, og barnehage, og skole og videre i livet.

Noen ganger har jeg lurt på hvem det er som sitter å bestemmer hvem som skal være perfekt og ikke, og hva er perfekt? akkurat som på et samlebånd… den får være med, men den manglet det noe på så den legger vi tilside…
Nei jeg kan ikke snakke mer om det der for da gruer jeg meg vel enda mer til morgendagen.
Men jeg gleder meg mye også da, jeg gleder meg til han skal få seg nye venner, og leke seg og utvikle seg.

De andre to har jo blitt så perfekte som bare det tiltross for tester og målinger og meninger og påvirkninger så dette går nok bra.( ja det var morgenens «panikktale») 🙂

Den nye sofaen har ankommet og jeg gleder meg til å vise den frem, men før jeg gjør det så har vi to molboer her i huset bestemt oss for å bygge oss et stuebord:)

Vi finner absolutt ingen bord som vi har lyst på som passer til vår nye sofa så da får det bare bli sånn, må si jeg er spent altså.

Ja så derfor blir det ikke noen bilder av sofaen i dag heller men istedenfor så vil jeg legge ved mitt absolutt favorittminne fra sommeren vår.

Photo 09.07.14 18 29 29

En solfyllt sommerdag på hytta på Orvos, prosecco i glasset, og en fantastisk koselig bok

(Tirsdagsdamene )

Nå skal jeg nyte kaffen min og lese litt interiørblogger før jeg begynner å sortere klær til barnehagestart og skolestart i morgen.

Ha en strålende søndag alle 🙂

2 thoughts on “Tidlig en søndags morgen….

  1. Håper dagen gikk greit…? J
    eg slipper unna alle slike tester på barn, har ikke barn…men, kan forstå dine tanker.

    Spennende med ny sofa ! grattis

    Ett glass med italienske bobler, slår aldri feil og det med en god bok = lykke !

    Samme her, men idag med en kopp te til….

Legg igjen en kommentar

