Havrekjeks, jeg bare MÅTTE ha..

Da klokken bikket 07.00 var det bare å gi opp å komme seg ut av senga, minstemann hadde nemlig bestemt seg for at nå skulle vi opp.
Men det startet allerede i natt.
01.38 skimtet jeg i det fjærne da jeg registrerte at Mr.T hadde prøvd å få minstemann i seng i sitt eget rom men han måtte gi opp og han på 3 kom tassende inn på rommet vårt for å ligge i vår seng.
Omtåka som jeg var så enset jeg knapt at han sparka meg i ryggen og lugget meg i håret.
med hviskende stemmme: mamma, mamma?
jeg: ja vennen( hvisket jeg også) Han: skal vi synge en sang?
Jeg: nei vennen nå må vi sove,
Han : da synger jeg en sang da…Ro, ro til fiskeskjær….( med hviskende stemme)
Jeg gløttet på klokka: 05.44.. så ja da klokka var sju var det bare å stå opp, det var jo min tur i dag.

Da han var levert i barnehagen og kaffen var kokt sank jeg ned i spisestuesoffan med et herlig blad :Lev Landlig!
I bladet fant jeg dette bildet

Photo 17.10.14 09 20 46

Takk så mye Lev Landlig for at det også fulgte med en oppskrift på de fristende myke havrekjeksene.

Jeg MÅTTE ha så da var det bare å knyte på seg husmorforkleet og hive seg rundt.

Photo 17.10.14 09 20 30

5dl havregryn(gjerne store)
2dl kokende melk
125gr smeltet smør
2dl hvetemel (bytta ut med speltmel)
1ts bakepulver
1ts salt
1ts sukker (bytta ut med sukrin)

stekes i 15-18min midt i ovn på 200grader.

å herremin så enkelt det var 🙂

Photo 17.10.14 11 53 58

Photo 17.10.14 11 54 01

Ja dette var et sundt og herlig alternativ til den kjedelige brødskiva det( for jeg bytta ut hvetemel med spelt og sukker med sukrin)
Photo 17.10.14 11 55 31

Til kaffen var dette farlig godt:)
Nå skal jeg igjen i min herlige Chillax salong og pynte opp noen flotte damer med litt hudpleie.
Ha en strålende fredag alle 🙂

One thought on “Havrekjeks, jeg bare MÅTTE ha..

  1. Hei!

    Bloggen din har fanget vår oppmerksomhet på grunn av kvaliteten av oppskriftene. Vi ville bli glade hvis du ønsker å bli med i Alleoppskrifter.no, slik at vi kunne koble til den.

    Alleoppskrifter er en søkemotor som samler de beste norske matlaging nettsteder og blogger fra Internett.

    Flere hundre blogger er allerede registrert her og dra nytte av den trafikken vi sender til sine blogger og nettsteder.

    For å bli med Alleoppskrifter, bare gå til http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Legg vår Widget og bloggen din vil bli vist på vår topp liste!

    Ha en fin dag!

    Vennlig hilsen,
    Elin
    Alleoppskrifter.no

Legg igjen en kommentar

