Konfekt og julens magiske konsert

Mandarin nr 6 er på tur i magen for dagen og jeg sitter å minnes den fantastiske konserten i går.
Barna har virkelig jobbet hardt med dette og det var så koselig å se dem.
Det blir liksom skikkelig jul til meg når julekonserten på skolen har vært.

 Photo 10.12.14 19 32 18

Min lille bolla pinnsvin 🙂

Photo 10.12.14 19 37 34

Det var koppespilling, og vakker musikk, det var bakvendtland og Alf Prøysen.
Stolte foreldre og lærere og glade barn, ja det er ingenting som å se sitt eget barn opptre altså.

Før konserten hadde vi et aldri så lite juleverksted her hjemme, det startet med en helt magisk pistasjkonfekt

Photo 10.12.14 09 32 08 (1)

Du trenger:

Marshmellows
Salte pistasjnøtter( eller salte peanøtter)
karamell eller fudge
Lys eller mørk sjokolade
Bittelitt delfiafett/kokosfett

Ta så mye du vil av alt og hakk det opp i små biter

Photo 10.12.14 09 43 09

Smelt sjokolade i vannbad sammen med litt kokos/delfiafett
Hell så sjokoladen over det du hakket

Photo 10.12.14 09 57 06

Settes i kjøleskap i noen timer så hakk opp til magisk konfektibiter og digg in (yammi)

Photo 11.12.14 21 54 39

Det ble også laget brente mandler og peanøttkonfekt men det får vi ta en annen dag.
Det er jo sånn at når man kommer til en stylist og baker og det blir for mye søtsaker og det klør litt i fingrene ja da må man sminkes og ordnes på håret også.( fint jeg har ei sporty mor som stiller opp på det meste)

Photo 10.12.14 17 30 22Photo 10.12.14 17 31 58
Det er vel ingen som tør å komme hit mer, hahaha:)

Nei nå er mannen i mitt liv lei av at jeg driver og blogger og har visst en plan om at vi skal se en spennende serie før vi legger oss så jeg får vel bare hive meg rundt.

Ønsker alle en finfin kveld.

Legg igjen en kommentar

