Vi eeelsker sommeren mest av alt……

Å sitte på verandaen i slående varme med cappuccino i koppen og den deiligste sola på himmelen er rene drømmen som blir sann. Det er ingen hemmelighet at jeg elsker sola og varmen og kunne bare tenkt meg å ha det hele året.
Hver dag i jobben min snakker jeg med kunder om alt mellom himmel og jord og de fleste er enstemmig med at alle årstidene har hver sin sjarm, vel jeg er absolutt ikke enig og kunne tenke meg den årstiden vi har nå hele året, forutenom en par mnd kanskje for å avkjøle seg kunne jeg klart med den grusomme vinteren. (Å jeg som tenkte å levere et jeg- elsker- livet -innlegg her nå med rosa skyer og lykke… ja så var det ikke det som opptok hodet mitt likevel da kanskje 😉 )

Bilde 05.07.15, 15.27.23

Vinteren er nok dessverre den grusomste årstidene for meg og jeg kjenner at jeg synes ikke det er noe med den som er sjarmerende. jeg hater å fryse og blir rett og slett sur og deprimert av det, jeg liker ikke å kle på meg ti tonn med klær og skjærf synes jeg bare er forferderlig, digre klossete vintersko er heller ikke noe sjarmerende og strømpebukse og ullundertøy..yæck…Jeg hater å kjøre bil på vinteren jeg er rett og slett livredd og hysterisk nervøs ja og enda værre ble det når ungene kom. Og for ikke å snakke om å gå på glattisen å skli å være livredd for å brekke noe. Ja åsså må jeg jo bare si at med snø, mørke, regn og hålke så mister jeg helt motet, blir daff, lat og giddesløs. Hm ja så når jeg spyr ut eder og galle så kommer jeg nå med det som får bjellene til å ringe for alle perfekte småbarnsforeldre og alle som er født i dette land tror jeg…  tiltross for at jeg har gått et helt år på hundekjøring og friluftsliv og liker å kjøre hundelsede så hater jeg å gå på ski og finner det verken sjarmerende eller hyggelig. Å tvinges til å gå milevis i kulda på ski med en stygg rød upraktisk anorakk som du må tre over hodet for så å spise en appelsin ser jeg absolutt ikke noe poeng med. Jeg liker ingen form for vintersport på tv´n og setter meg heller å ser DIS ( nok verdens dårligste film) ti ganger på rad enn å se en time med sport i vinterhalvåret, noe som igjen gjør det vanskelig å fungere normalt i dette landet halvparten av året da det kun snakkes om den ene skiprestasjonen eller den andre skituren eller det nevnes disse «heltene» med navn, å nåde deg om du ikke vet hvem en av disse er ja da får du både hånende latter, stygge blikk og slengkommentarer, ja og alle vi kjenner rundt oss kan ikke være sosiale heller i vinterhalvåret fordi alle skal sitte å glo på tv´n. Heldigvis har jeg mannen min som er akkurat likedan så vi har iallefall hverandre selv om det kanskje kan bli litt i meste laget innimellom( kontaktannonnse.., par søker vennepar i vinterhalvåret som ikke liker vintersport…hahaha:) )

Photo 10.07.14 13 50 15

Nei jeg vil mye heller spise appelsina mi i bikini med sol på kroppen og unger som sparker fotball i varmen eller bader for å kjøle seg ned.
Misforstå meg rett men jeg elsker landet mitt og synes vi har et ufattelig flott system sammenlignet med mange andre land og det er ingenplass det er så vakkert som det er her når det er sommer men det er rett og slett vinterværet som trigger meg, så hvis vinteren kunne vart i 2mnd og sommeren var som den var når det er som i dag ja da var jeg evig lykkelig tror jeg. Men når det er sagt så er jeg flink til å finne lykke i det jeg har også da så jeg TRENGER ikke sommer hele året selv om det hadde vært min lottogevinst.  Å jeg aner ikke hvor dette kom i fra men det satt nå der inne sikkert etter måndesvis av frustrasjon pga regnvær og snø og så kom endelig den etterlengtede sola mi som jeg er så fantastisk glad i.

Det er jo litt sånn at når man endelig får det man lengter etter så slapper man mer av og da kommer alt.

Vi har i allefall milevis med sommerglede her i familien og elsker( sitat fra barna) å bade, klippe plena, slikke sol, sykle, sparkesykle, grille, fiske, danse, plukke blomster, flette blomsterkrans, ha på lite klær, spise is, kaste stein i elva, drikke vin, spise ferske saftige deilige sommerfrukter, smøre solkrem, jogge på asfalt, sparke fotball, gå barfot i gresset, være med mamma på jobb når det er ferie, sove i telt i hagen,

IMG_1161

Vi er så heldige at vi ikke har tatt ferie enda og vi gleder oss stort til både strandliv, bassengmorro og vingårdsbesøk 🙂

One thought on “Vi eeelsker sommeren mest av alt……

  1. Åhhh Yvonne, jeg skjønner akkurat hva du snakker/skriver om !
    Derfor bor jeg mye av vinteren, som du vet, i Italia. Ble så lei vinteren, mørket osv osv

    Tror mange har det sånn, men man kan liksom ikke snakke så høyt om det, når man først BOR i landet !

    Jaja, hold ut – og det skal sies, norsk sommer = beste som er !
    Bare så veldig trist at den er så kort ;(((

    HIlsen Helen, som svetter seg bort i Italia – og det er faktisk luksus å kunne klage over at det er for varmt med sine 34 grader, dag etter dag..hehehe

Legg igjen en kommentar

