Er jeg lat og egoistisk?

Dette innlegget er av personlig sort så om du kanskje ikke orker det så dropp å les 😉

Jula er over, hverdagen har startet igjen for de fleste og jeg har bestemt meg for en ny og bedre start. 🙂
De som kjenner meg godt vet at jeg «lider» av å ha allergi og at det er ikke bare en liten «stein i skoa» men faktisk noe som jeg sliter med en del.

I jula har jeg hatt temmelig harde dager (sikkert påvirket av at mamma plutselig ble borte og alt det bar med seg) og etter gjentatte og frustrerende «vi må avlyse selskapet for Yvonne er syk»hadde jeg fått undersøkelse i dag, en temmelig grundig en også.

For å komme til poenget, jeg ble sykmeldt i en mnd med beskjed om å holde meg unna det jeg ikke tåler.
Jeg får ikke farge håret mitt og det er jo mersom tragisk iom at jeg har blitt grå og det er evigheter siden jeg farget det sist….OG sist men ikke minst, magen vrenger seg og jeg kjenner jeg gruet meg til å varsle arbeidsgiver om at jeg skal være borte så lenge.

Jeg har heldigvis verdens aller beste arbeidsgiver så jeg vet hun ikke tenker sånn men når man jobber i en liten bedrift der alle er avhengig av deg så er det lett å tenke at du ødelegger alt for dem alle og gjør arbeidsdagen deres vanskelig, dessverre er jeg en sånn person som blir sittende å tenke på sånt.( unnskyld altså til dere det måtte gjelde 😦 )

Jeg snakker med legen om det samme og forteller han at jeg er redd for at de skal tenke jeg er både egoistisk og ikke minst lat fordi jeg bare skal gå hjem i en mnd. Vel… her er legens svar: Er du ikke egoist om du velger å jobbe i et miljø du faktisk ikke kan være i hele dagen, og velger det framfor din familie og dine barn nå når immunforsvaret er så dårlig?
Lat? Jeg gir deg jo ikke en sykemelding for at du skal sove på soffan.
Nå får vi undersøkt deg grundig og testa om du blir noe bedre av å holde deg borte, husk at du er bare 37år enda og har hele livet foran deg……

Jeg ser meg i speilet og tenker…37 år? jeg ser mer ut som 57 år.

Dette bildet ble tatt for 4 mnd siden:
Bilde 29.08.15, 18.13.27

 

Dette bildet er tatt i dag:

Bilde 04.01.2016, 13.13.40
Fargeløs fordi jeg ikke klarer å bruke sminke..tjohooo så lekkert, ja dette er den brutale sannheten, opphovna øyne som det renner av, rynker over alt, og ikke minst sliten….
Ja å for ikke å glemme hodet da, som dundrer som en dampveivals dag ut og dag inn…….
Det er ikke synd på meg, misforstå meg rett og jeg vet at det er ufattelig mange andre der ute som har det titusen ganger værre enn meg. Jeg jobber tross alt på et sykehus så jeg ser det hver dag.
Jeg synes synd på dere og ønsker dere alt godt.
Men jeg har ikke lyst til å ende opp i den båsen jeg, akkurat som legen sier. Nå er jeg heldig og blir grundig undersøkt, så får vi se hva fremtiden bringer….

Jeg lover at neste innlegg SKAL bli bedre altså 😀

 

One thought on “Er jeg lat og egoistisk?

  1. Åhhh Yvonne, dette var leit å lese – hva kan jeg si?
    Annet enn den klassiske, ta tiden til hjelp (tror faktisk veldig på det altså)
    Og god bedring – følg legens råd, han/hun vet nok hva de snakker om – og prøv å finn lyspunkter i hverdagen, om det er å høre på en fin sang, gå en fin tur mens du leter etter ett flott motiv du kan ta bildet av. Har du en bok på lur ? Kanskje nå ta den frem hver kveld og les litt…..

    Klemmer fra meg til deg

Legg igjen en kommentar

