En ny favoritt

hei alle 🙂

Dette med blogg er en snedig ting, jeg personlig begynte med blogg for å skrible ned mine tanker og lagre de et sted og ikke minst dele svangerskapet mitt med de som ville.
Etterhvert fant jeg ut at det var morro for min egen del å legge ut oppskrifter jeg syntes var spennende som jeg kunne finne igjen et sted og ikke i mylderet av lagrede «stasj» på macen som jeg aldri fant igjen.
Jeg byttet bloggplattform å fant wordpress som det var enkelt å lete og finne tilbake til oppskriftene mine.

I dag skal jeg dele en ny favoritt og for å ha det klinkende klart så er IKKE dette min oppskrift men jeg fikk den av svigermor.
Jeg har bare adda en par twister til den.

Verdens beste HAVRERUNDSTYKKER ❤

Du trenger:

Bilde 29.12.2015, 18.33.31 (1)
1liter havregryn

Eller som jeg gjorde( 200gram havremel og resten havregryn) husk at havremel er mye tyngre enn havregryn så man kan ikke tilsvare literen med havremel, bare ta en parhundre gram mel og tilsett gryn til ønsket konsistens.

Bilde 29.12.2015, 18.33.39 (1)
4 egg

Bilde 29.12.2015, 18.33.22 (1)
1box cottage cheese

Ja åsså 1 tskje bakepulver.
Bilde 29.12.2015, 18.33.25 (1)

 

Fremgangsmåte Yvostile:

Jeg har laget de 2 ganger nå og første gangen så syntes jeg de ble litt klumpete pga bare havregryn og de hele ostebitene i cottage cheese men denne gangen så gjorde jeg litt annerledes.

Start med å hell hele boksen med cottage cheese i en bolle, bruk stavmikseren til å mos ostebitene til en krem.
Ha i 4 egg og rør ut plummen.Så tilsetter du det tørre, jeg startet med å frese havregryn til havremel( men man kan sikkert bytte ut med ekte havremel) og tilsatte litt etter litt.
Så puttet jeg i bakepulver og fortsatte å tilsette havregryn og havremel til jeg fikk en passende konsistens.

Bilde 07.01.2016, 18.56.53
Ta en spiseskje og form bollene til ønsket størrelse.
Jeg fikk til 16 stk av denne oppskriften. Knadde ikke så mye å da blir de virkelig luftige og gode.
Stekes på 200grader i 15-20min.( jeg satte ned varmen litt og brukte varmluft) synes de blir så luftige da.

Bilde 07.01.2016, 19.15.24.jpgSupergode altså. Anbefales virkelig å prøve.
Jeg har HELT bytta ut brødet med disse. OG putter du dem raskt i en pose kan du ha de lenge. Metter godt og er jo til og med sunne ❤

Neste gang skal jeg teste å tilsette urter og kanskje strø litt urtesalt fra nicolas vahe over ❤ sikkert god erstatning til både hvitløksbrød og foccaccia ❤

 

Enjoy

Legg igjen en kommentar

