Laaangfredag.

Bilde 18.03.2016, 15.49.38Påska er så flott synes jeg, jeg har alltid vært glad i den.
Siden jeg var lita har påska vært ekstra spesiell for meg, det var den fine tia der man hadde fri sammen og ingen forventet noe av deg, man slapp å springe rundt stresset å kjøpe gaver og tenke på pengene som fløy utav lommeboka og man kunne bare kose seg sammen.

Vi var aldri noe skifolk når jeg var lita vi og det syntes jeg var helt strålende for det passet ikke meg å putte på meg disse trepinnene å gå ut i den kalde snøen. Jeg forbinder påska med varme i ovnen, godis, Poirot, påske-egg jakt, plukke skjell i fjæra, tenne bål i fjæra, og ikke minst mamma sin bursdagsfeiring. ❤

I år er påska annerledes, jeg skal ikke bake kake til mamma sin bursdag eller invitere mamma på lammelår, ikke skal jeg heller lure på hva jeg får for noe spennende i påskeegget i år.
Mamma var nemlig veldig kreativ fra år til år, etterhvert som jeg ble eldre og voksen så ble godisen, donaldbladet og appelsina bytta ut med alt mulig annet som jeg intresserte meg for. Opp igjennom årene har jeg hatt så mye morro i påskeegget mitt forutenom godis,  Jeg har hatt: Spekepølse, flaxlodd, klær, vodka, rødvin, prosecco, interiør, te, bok, sigaretter, sokker, billetter til konsert, og ikke minst et personlig og veldig morro brev. Ja bare den villeste fantasi kunne stoppet opp hva den dama putta i eggene fra år til år.

18670_222995841289_455403_n
Flotte mamma ❤

Jeg liker å huske mamma for den flotte dama hun faktisk var, omtenksom, snill, varm, glad, tullete, og ikke minst skikkelig morsom og full av humor. I dag så tenker jeg på deg og skulle ønske du var her fine mamman min, men jeg vet du har det godt der du er. ❤

Jeg er heldigvis så heldig at jeg har en helt fantastisk stor og flott familie rundt meg likevel som passer på at vi har det bra. I går var vi sammen med noen av dem og var så heldig å fikk servert et helt supert måltid i flotte omgivelser på hytta på Orvos ❤
Bilde 24.03.2016, 15.52.13

Bilde 25.03.2016, 09.41.38

I dag er det en skikkelig laaaaang fredag, her i huset skal det vaskes og vaskes og vaskes… så det er vel bare å sette i gang 🙂

Ønsker dere en strålende dag alle 🙂

Legg igjen en kommentar